Followers Tersayang

Sabtu, 17 September 2011

Malaysiakah Aku???????



Salam semua..

Entry lambat sehari, ini semua gara-gara asyik membetulkan blog sehari semalam.

Semalam adalah 16.SEPTEMBER 2011.

Hari di mana sambutan Hari Kebangsaan & Hari Malaysia disambut sekali.

Ya!!! Aku bangga jadi anak Malaysia.

Tapi Malaysiakah aku??

Maksud aku apa sumbangan aku untuk negara Malaysia ini??

Apa yang telah kita sumbangkan untuk negara??

Menghadiri konsert-konsert sempena merdeka??

Itu kau kata kau sudah Malaysia??

Konsert yang kebiasaannya bukan lagu patriotik yang ada.

Tapi lagu2 yang aku malas mahu cakap.

Kalau anda MALAYSIA.

Letaklah bendera di kereta anda, rumah anda, pejabat anda, malahan telefon anda (maksud aku sticker)

ataupun komputer riba anda mahupun Ipad anda dan tak lepas juga PC anda.

CUBA FAHAMI MALAYSIA, BETAPA BEERTI SEBUAH BENDERA ITU.

Betapa bertahun-tahun pejuang dahulu cuba menaikkan bendera itu.

Tapi kini, kenapa perlu berkempen menaikkan bendera?

Kenapa perlu ada pemberian bendera percuma.

Dan kenapa bendera itu hanya kita ingat dan naikkan ketika Hari Kebangsaan??

Ayuh Semua!! Kita kibarkan Jalur Gemilang itu sepanjang tahun!!!

Ayuh!!!

Kita ANAK MALAYSIA!!!

AKU, KAU, DIA DAN MEREKA ADALAH ANAK MALAYSIA!!!


SELAMAT HARI KEBANGSAAN & SELAMAT HARI MALAYSIA !!!



p/s ~ Jangan lupa kliklah gambar2 tak seberapa lawa kat atas tu yer...takpun, klik je link ni.. KUIZ HOW MALAYSIA ARE YOU.
Aku dapat 90%. Korang???

Tiada ulasan: