Followers Tersayang

Rabu, 17 November 2010

ADA SASARAN, TETAPI PUNYA PILIHAN LAIN?

Salam semua,

Rasanya dah lama saya tidak menulis apa-apa di blog saya. Entah2 tiada siapa pun yang mengunjunginya, al-maklumlah, saya bukan blogger popular diluar sana. Hari ni merupakan 10 Zulhijjah dan seperti yang kita tahu, hari ini merupakan HARI RAYA AIDIL ADHA/ KORBAN. Mungkin bagi kita, hari ini hanya untuk meraikan mereka yang bergelar haji atau hajjah, itu pemikiran saya semasa kecil. Tetapi, sebenarnya, hari ini mengajar kita tentang betapa tingginya erti pengorbanan. Umpamanya saya sendiri, saya berusaha mengejar cita-cita menjadi seorang CIKGU, meskipun beberapa kali ditolak oleh maktab, saya mencuba pelbagai cara bagi menjadi seorang cikgu, saya mengisi borang universiti dan akhirnya berjaya memasuki sebuah Fakulti yang mungkin menjadi jambatan buat saya meraih cita-cita tersebut. Namun demikian, tiga tahun berlalu sekelip mata, saya mulai mencintai Fakulti itu dan teragak-agak untuk menggapai cita-cita saya. Apapun yang berlaku, membuatkan saya sedar, impian harus dikejar, takdir saya memasuki fakulti ini mungkin sebagai pengalaman atau percubaan bagi saya untuk menggapai impian kita. Who knows..GOD have their plan for us. Saya berharap sangat selepas ni dapat menyambung pengajian yang menawarkan pendidikan. Saya tidak mahu lagi menoleh ke belakang, kerana masa adalah suntuk. Mulai sekarang pun saya berusaha untuk memilih universiti yang perlu saya masuki. Saya berharap, ianya adalah pilihan yang terbaik. Fakulti T.E.K.A, saya sangat mencintai kamu, namun kamu bukanlah destinasi sebenar saya...apapun, kamu mengajar saya pelbagai erti dalam kehidupan, pahit maung saya bersama kamu, susah, senang. Di sini, saya belajar bersama kamu, menitihkan keringat saya, dan berusaha menjadi antara yang terbaik. Mengajar saya menjadi insan cemerlang dan berkepimpinan. Menemukan saya dengan insan-insan hebat yang bergelar sahabat sejati, yang kekal dalam ingatan hingga saya mati. Saya bangga bersama kamu selama ini, kamu tidak mungkin akan saya lupakan kerana kamu sentiasa ada dalam hati saya buat selama-lamanya. PROUD TO BE ONE OF T.E.K.A STUDENT!!

Tiada ulasan: