Followers Tersayang

Selasa, 11 Disember 2012

~ PROMOSI! PROMOSI! JUALAN HUJUNG TAHUN! MAI DAPATKAN CEPAT~



Tajuk Novel : GENG KARIPAP
ISBN : 968-967-365-141-2
Terbitan : Fajar Pakeer (FP Junior)
Mukasurat : 148 m/s
Harga : RM 12.00 (Semenanjung)
            RM 14.00 (Sabah/ Sarawak)

Pada 16 Oktober 2012 bersamaan hari Khamis. Maka terbitlah novel pertama saya berjudul GENG KARIPAP bersama penerbit FAJAR PAKEER untuk novel Pra Remaja FP Junior. Novel ini adalah cetusan saya untuk membantu perpustakaan sekolah supaya mempunyai banyak lagi buku untuk bacaan mereka. Besar azam saya kan? Takpe, sikit-sikit lama-lama jadi bukit.


~Sedikit Blurb Sinopsis~

Setiap dari kita mempunyai azam, begitu juga Rania. Azam baru Rania sempena penggal baru adalah menjual karipap. Kirana dan Lisa yang diberitahu hal tersebut menganggap menjual karipap sebagai perkara yang menyusahkan. Namun begitu, itu bukan bermaksud Rania mahu berputus asa, dia meneruskan azam itu. Tanpa di sangkanya, Kirana dan Lisa turut menjual karipap sebagai tanda sokongan kepada persahabatan mereka.

Kehidupan sebagai penjual karipap bermula, dua minggu berjualan, mereka terserempak dengan geng budak nakal yang cuba mengugut mereka.  Rania cuba menentang kerana marah dengan tindakan geng nakal tersebut. Namun, semasa cuba menyerang, seorang gadis bertudung merah datang dan membantu mereka. Geng budak nakal tumpas.

Sejak itu, setiap kali mereka ditimpa masalah, gadis bertudung merah akan datang membantu. Rania, Lisa dan Kirana berdepan pelbagai dugaan, mampukah azam mereka diteruskan atau tinggal angan-angan. Siapa gadis bertudung merah yang selalu membantu mereka? Ayuh! Kenali Geng KaripapBacalah “Karipap! Karipap! Karipauntuk mendapatkan jawapannya.

 *******************
Sekiranya ingin membeli daripada saya. Harganya adalah RM 12.00 tetapi belum masuk lagi caj penghantaran. Setakat ini saya menggunakan POS DAFTAR & POS EKSPRESS untuk setiap penghantaran.


KIRAAN JUALAN ;

 RM 12.00 + RM 2.00 = RM 14.00 (POS DAFTAR) ~ SELURUH NEGARA

RM 12.00 + RM 3.00 = RM 15.00 (POS EKSPRESS) ~ SELURUH NEGARA

RM 12.00 + RM = RM (POS LAJU) ~ Semenanjung

RM 12.00 + RM = RM (POS LAJU) ~ Sabah/ Sarawak

~Kos Pos laju belum ditanyakan lagi sebab belum pernah digunakan untuk penghantaran sebab novel kecik je~


*Saya akan tanggung kos pos yang ada sen. PROMOSI HUJUNG TAHUN katanya. Tapi betterlah korang guna je pos ekspress, selain murah, cepat sampai lagi. Novel tu kecik je, berat kurang 200 gram. 2 kali saya hantar pakai pos ekspress (SABAH & SEMENANJUNG) hantar hari ni (before jam 1 pm), esoknya sudah sampai.

BERMINAT? Beritahu saja saya. Buku ini sesuai untuk bacaan semua peringkat umur. Budak seumur 7 tahun ke atas paling digalakkan (boleh mewarna sekali katanya). Apa tunggu lagi, kesian adik yang masih sekolah, anak buah kecik dan juga Adam dan Hawa anda yang minat membaca. Takkan korang je yang nak baca novel. Ingat, Membaca itu kan jambatan ilmu. Mulakanlah dari kanak-kanak lagi. ^___^


p/s ~ Promosi itu sebenarnya bukan pada harga buku. Tapi pada kos penghantaran. Patutnya kalau POS DAFTAR tu RM 3.20 kosnya, dikurangkan jadi RM 2.00. POS EKSPRESS tu digenapkan RM 3.00 dari RM 3.50. Jom Dapatkan untuk Adam dan Hawa anda, adik2 anda yang masih bersekolah dan anak-anak buah comel anda. :)

3 ulasan:

Unknown berkata...

nampak menarik...

Unknown berkata...

akak nak..tapi hujung bulan ni..tunggu masuk gaji...ngehehehe

Guy Next Door (Fatrim Syah) berkata...

Fendy ~ Belilah kalau menarik.

Kak Embun Melati ~ Okies, nanti habaq je saya kat FB tu. ekekek.. ^_^